سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چهار احتمال در مورد سخنان هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه

چهارشنبه 88/4/24 10:13 عصر| هاشمی رفسنجانی، نمازجمعه، 26 تیر | نظر

اما هاشمی در نمازجمعه چه خواهد گفت؟ چند گمانه یا سناریو در این خصوص قابل پیش بینی است:


1-هاشمی رفسنجانی در خطبه های روز 26 تیر، با حمایت از رهبری ، اولا حضور خود در حاکمیت را تثبیت و تداوم می بخشد ضمن اینکه حمایت قاطع هاشمی از رهبری عملا تکذیب هرگونه جنگ قدرت در راس نظام است، هاشمی در این گزینه احتمالا سیاست" سکوت در برابر احمدی نژاد" را در پیش خواهد گرفت.

2- گزینه دوم این است که هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه این هفته، انتقادی نرم از شرایط جدید بعد از انتخابات ابزار کند و در عین حال نیز از رهبر انقلاب حمایت و دفاع کند که در این صورت،بازهم حضور خود در حاکمیت را تداوم می بخشد، ضمن آنکه می توان پیش بینی کرد در چهار سال آتی نیز،چالشی محدود و غیرفزاینده با احمدی نژاد را رقم بزند و انتقاداتی چون "عدم رعایت سند چشم انداز و برنامه های توسعه و .." را متوجه دولت دهم کند.

3- اما سومین گزینه محتمل در خصوص خطبه های نماز جمعه روز بیست و ششم تیر ماه این است که هاشمی رفسنجانی با انتقاد صریح و آتشین از شرایط جدید پا به میدان بگذارد که این به معنای "آغاز دوره حضور انتقادی او در حاکمیت" و آغاز چالش بنیادین با مشروعیت دولت دهم و اثبات اتحاد استراتژیک با میرحسین موسوی باشد، این در حالی است که میرحسین موسوی هم به گفته خودش در آستانه بنیانگذاری یک تشکل انتقادی فراگیر در کشور است.

4- احتمال چهارم خطبه های نماز جمعه تهران، آن است که اساسا فضای نماز جمعه در هنگام سخنان هاشمی به نوعی تنش و التهاب گرایش پیدا کند، طوری که هاشمی اصولا نتواند سخنان خاص را آغاز کند یا به پایان برساند و در هنگام شروع انتقادات احتمالی وی، اعتراضات و شعارها مانع ادامه سخنرانی وی شود، اتفاقی که دقیقا در اردیبهشت 1377 و در هنگامی که هاشمی رفسنجانی قصد داشت در خطبه های نماز جمعه از غلامحسین کرباسچی، شهردار وقت تهران دفاع کند ولی شعارهای اعتراضی برخی نمازگزاران مانع این دفاع شد و هاشمی با تغییر موضوع سخن، مانع از تداوم التهابات و اعتراضات شد، هرچند که حضور میرحسین موسوی، مهدی کروبی و حتی سید محمد خاتمی به همراه حامیان خود در نماز جمعه بیست و شش تیر، می تواند معنادار باشد و بر پیچیدگی وضعیت بیفزاید.

سناریوی براندازی

دوشنبه 88/4/22 2:41 صبح| انقلاب مخملی | نظر

رهبر معظم انقلاب:

کسی را برگزینید؛ که درد کشور را بفهمد، درد مردم را بداند و از درد مردم احساس درد کند، با مردم یگانه و صمیمی باشد، ساده زیست باشد و خود و خانواده و نزدیکانش از فساد و اشرافی گری و اسراف دور باشند.

 

بسمه تعالی

به دنبال انقلاب مخملی در ایران!
 

تا قبل از اعلام نتایج انتخابات، کمتر کسی قبول می کرد که میر حسین موسوی اتوبان لشکرکشی و تهاجم کسانی است که قصد براندازی نظام را دارند. اما اکنون که میر حسین و عوامل اصلی هدایت کننده وکنترل کننده او نقاب از چهره برانداخته اند و آشوب و اغتشاش را جانشین تسلیم به رای مردم کرده اند دیگر فهم این نکته سخت نخواهد بود که: موج سبز میرحسین و حامیان و هادیان او تدارک یک انقلاب رنگی دیگر در ایران است.

فعالیت ها و اقدامات جریان ها و گروه های مختلف سیاسی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیش از آنکه عرصه رقابت در طرح و اندیشه ها باشد به محاکمه دولت نهم تبدیل شده بود؛ محاکمه ای که اکنون با آشوب خیابانی و تلاش برای تکرار حادثه کوی دانشگاه وارد مرحله دیگری شده است.

شاید در نگاه اول این گونه به ذهن متبادر گردد که این قبیل انتقادات و اظهارنظرها نوعی بهره گیری از تکنیک ها و تاکتیک های جنگ روانی است که برای منفعل کردن رقیب به کار گرفته شده است. اما توجه جدی به اظهارات و برنامه های تبلیغاتی انها اهداف و مقاصد پشت پرده ای را آشکار می کند. قرائن و شواهد نشان میدهد تلاشی مرموزانه، استتار شده و بسیار پیچیده طراحی و پیاده شده است تا زمینه یک انقلاب رنگی را در ایران فراهم آورند. روزنامه ها و سایت های مهاجم به دولت نهم (و دهم)، سرشار از این شواهد و قرائن است. برخی از آنها را چنین می توان شمارش کرد:

1-تشکیک در سلامت انتخابات و القای تقلب در انتخابات

2-طرح نظارت بین المللی بر انتخابات و تشکیل کمیته صیانت از آرا

3-افزایش انتظارات و مطالبات عمومی

4-تلاش برای سلب اعتماد مردم از نظام و القای ناکارآمد بودن حاکمیت

5-هجمه به گفتمان انقلاب و امام و رهبری

6-اعلام خطر، تهدید نمایی، بحران نمایی و سیاه نمایی از اوضاع کشور

7-توهین و تخریب و دروغ بافی بی سابقه علیه دولت

8-لشکرکشی و به صحنه آمدن تمامی مخالفین و معاندین نظام

 

انقلاب مخملی چیست؟

انقلاب های مخملی یا "انقلاب های رنگی" یا "گُلی" از شیوه های براندازی نرم است که نوعی سرنگون کردن حاکمیت و جابجایی قدرت است و از شیوه مبارزه منفی و نافرمانی مدنی بهره می گیرد.

در برخی از کشور های اروپای مرکزی، اروپای شرقی و آسیای مرکزی انقلاب مخملی طراحی و پیاده شده است. این واژه برای نخستین بار از سوی والسلاوهادل – رئیس جمهور پیشین چک، که در آن زمان رهبر مخالفان چکسلواکی سابق بود – به ادبیات سیاسی وارد شد.

در سال 1989 طی یک دوره شش هفته ای، مخالفان حکومت در چکسلواکی با انجام سلسله اقداماتی زنجیره ای توانستند رژیم حاکم را سرنگون کرده و قدرت را در دست بگیرند.

این طرح و ایده به ترتیب در کشورهایی همچون صربستان، گرجستان، اوکراین و قرقیزستان منجر به تغییر طبقه حاکم شد. غرض اصلی از طراحی و پیاده سازی انقلاب های مخملی، براندازی حکومت هایی است که آمریکا آنها را مانع بسط و گسترش سلطه خود میداند.

برخی از اهداف آمریکا از سازماندهی انقلابهای رنگی از این قرار است:

1-    تسلط بر مناطقی که از جهت سیاسی و راهبردی اهمیت ویژه دارند

2-    کنترل مسیر انتقال انرژی و جلوگیری از تسلیحاتی شدن آن

3-    حذف یا مهار نظام هایی که مانع گسترش سلطه آمریکا هستند

4-    ممانعت از ایجاد اتحادیه های نظامی و امنیتی در آسیا، خاورمیانه و آسیای مرکزی

5-    همسو نمودن کشورهای موردنظر با سیاست های آمریکا

6-    فرصت سازی اقتصادی برای آمریکا

7-    مهار بیداری اسلامی

این مطلب ادامه دارد...


واقعیتهای قتل ندا آقا سلطان

سه شنبه 88/4/16 10:50 عصر| | نظر

واقعیت‌های قتل ندا آقا سلطان


انتشار و پخش گسترده فیلم و عکس‌های صحنه رقت‌انگیز جان دادن یک خانم جوان ایرانی در اینترنت و شبکه‌های خبری جهان، موج خبری بسیار پرحجمی علیه کشورمان در جهان ایجاد کرده است.


فیلم و عکس‌های دردناک جان دادن ندا آقاسلطان بلافاصله پس از رخ دادن این قتل مشکوک در اینترنت پخش شد و پخش کنندگان این فیلم، کشته‌شدن این مرحوم را در جریان اغتشاشات عصر شنبه (30 خردادماه) تهران و به دست نیروهای بسیجی عنوان کرده اند. این درحالی است که شنبه عصر در خیابان امیرآباد شمالی (محل این قتل هولناک) درگیری گسترده و خاصی رخ نداده و درگیری‌های آن ساعت در خیابان آزادی در جریان بوده است.


علاوه بر این هم نیروهای بسیجی و هم عوامل نیروی انتظامی در شهر، اساسا به سلاح گرم مجهز نیستند و در روزهای آشوب، صرفا با کمک باتوم یا اسپری سعی در متفرق کردن اغتشاشگران می‌کردند.


تلویزیونهای و خبرگزاری‌های بین‌المللی در روزهای این هفته، در حاشیه کشته‌شدن ندا، اخباری کاملا سیاه و یکطرفه علیه کشورمان پخش کرده‌اند.


ندا صالحی آقاسلطان چگونه به قتل رسید؟


با انتشار تصویری از یک جنازه در آشوب‌های خیابانی اخیر، هویت تشکیلاتی عاملان اصلی این تیراندازی در ترور مردم بیگناه مشخص‌تر شده است.


طبق اطلاعات به دست آمده از منابع آگاه امنیتی، عوامل گروهک تروریستی منافقین با سوء‌استفاده از ناامنی پدید آمده در برخی مناطق تهران ضمن طراحی سناریویی خطرناک، اقدام به هدف قرار دادن مسلحانه مردم با هدف سلب آرامش عمومی کرده‌اند.


بر اساس این اطلاعات، منافقین که با بکارگیری ابزارهای ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی به پخش هر چه بیشتر آشوب و بحرانی شدن فضا دامن می‌زدند، در تازه‌ترین اقدام خود با استقرار تک تیرانداز در برخی مناطق تهران، مردم بی‌گناه و بویژه زنان را هدف قرار داده و با استفاده از عوامل خود از صحنه کشته شدن زنان تصویربرداری کرده و به سرعت آنها را در رسانه‌های عمومی و سایت‌های اینترنتی منتشر کردند، این سناریو به گونه‌ای پی‌ریزی شده است که پس از شلیک و کشته شدن مردم، عده‌ای از عوامل این فرقه تروریستی در منطقه مزبور با ایجاد سر و صدا و فریاد‌زدن، جو را ملتهب کرده و فضای شهر را ناآرام می‌کردند.


در این بین بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا در ادامه روند تشنج آفرینی در قالب انعکاس جهت‌دار اخبار وقایع اخیر در تهران از روز یکشنبه با مانور روی تصویر یکی از کشته‌شدگان حوادث اخیر مدعی هستند که این فرد توسط نیروهای انتظامی ایران کشته شده است این در حالی است که با بررسی گلوله‌های خارج شده از بدن برخی کشته شدگان حوادث اخیر مشخص شده است که فشنگ‌های به کار رفته متعلق به هیچ یک از سلاح‌های سازمانی ارگان‌های نظامی و امنیتی کشور نبوده و از خارج از مرزهای کشور به تهران فرستاده شده است.


در روزهاى اخیر تعداد زیادى اسلحه گرم از مبادى مختلف وارد شهر تهران شده است به‌طورى که در برخى مناطق خاص سلاح گرم به‌راحتى و با نازل‌ترین قیمت در دسترس آشوبگران قرار دارد، اوایل هفته نیز ماموران نیروى انتظامى یک محموله حاوى 30 قبضه اسلحه کمرى را کشف کردند.


بر اساس گفته‌های مقامات امنیتی، حامیان آشوبگران و چهره‌هاى پشت پرده هدایت‌کننده اغتشاشگران از مدت‌ها پیش و با برنامه‌ریزى درصدد وارد کردن سلاح گرم به تهران جهت بهره‌بردارى در ایام آشوب و اغتشاش بودند.


عامل تیراندازی به ندا تحت تعقیب است


با تحقیقات به عمل آمده از طریق دوربین‌های حاضر در صحنه، اظهارات شهود، بررسی محل حادثه، شناسایی و بازجویی از افراد حاضر در صحنه و گزارش پزشکی قانونی، مشخص شده است فردی به وسیله یک اسلحه قاچاق به طرف تنی چند از حاضران در خیابان کارگر شمالی تیراندازی می‌کند که یکی از این گلوله‌ها از پشت به ندا صالحی آقاسلطان اصابت می‌کند.


تحقیقات نیروهای امنیتی و انتظامی برای کشف این ماجرا که آیا تیراندازی به سوی ندا صالحی به صورت کور یا هدفمند بوده، ادامه دارد.


در هفته‌های اخیر، نیروهای امنیتی و انتظامی کشور دهها قبضه اسلحه قاچاق از نوع اسلحه‌ای که به سمت ندا صالحی شلیک شده، از قاچاقچیان سلاح و در برخی منازل تیمی گروهک‌ها کشف کرده‌اند که این محموله‌‌ها عمدتاً از مرزهای غربی وارد کشور شده بود.


طبیعتا مسئولیت خون ندا آقاسلطان نیز همانند سایر قربانیان اغتشاشات خرداد ماه ?? در تهران با میرحسین موسوی است که مردم را قربانی خودخواهی‌اش کرد ... 


به نقل از سایت hamedtalebi.blogfa.com


واقعیتهای قتل ندا آقا سلطان

شنبه 88/4/13 2:24 عصر| قتل، ندا آقا سلطان | نظر

واقعیت‌های قتل ندا آقا سلطان

انتشار و پخش گسترده فیلم و عکس‌های صحنه رقت‌انگیز جان دادن یک خانم جوان ایرانی در اینترنت و شبکه‌های خبری جهان، موج خبری بسیار پرحجمی علیه کشورمان در جهان ایجاد کرده است.

فیلم و عکس‌های دردناک جان دادن ندا آقاسلطان بلافاصله پس از رخ دادن این قتل مشکوک در اینترنت پخش شد و پخش کنندگان این فیلم، کشته‌شدن این مرحوم را در جریان اغتشاشات عصر شنبه (30 خردادماه) تهران و به دست نیروهای بسیجی عنوان کرده اند. این درحالی است که شنبه عصر در خیابان امیرآباد شمالی (محل این قتل هولناک) درگیری گسترده و خاصی رخ نداده و درگیری‌های آن ساعت در خیابان آزادی در جریان بوده است.

علاوه بر این هم نیروهای بسیجی و هم عوامل نیروی انتظامی در شهر، اساسا به سلاح گرم مجهز نیستند و در روزهای آشوب، صرفا با کمک باتوم یا اسپری سعی در متفرق کردن اغتشاشگران می‌کردند.

تلویزیونهای و خبرگزاری‌های بین‌المللی در روزهای این هفته، در حاشیه کشته‌شدن ندا، اخباری کاملا سیاه و یکطرفه علیه کشورمان پخش کرده‌اند.

ندا صالحی آقاسلطان چگونه به قتل رسید؟

با انتشار تصویری از یک جنازه در آشوب‌های خیابانی اخیر، هویت تشکیلاتی عاملان اصلی این تیراندازی در ترور مردم بیگناه مشخص‌تر شده است.

طبق اطلاعات به دست آمده از منابع آگاه امنیتی، عوامل گروهک تروریستی منافقین با سوء‌استفاده از ناامنی پدید آمده در برخی مناطق تهران ضمن طراحی سناریویی خطرناک، اقدام به هدف قرار دادن مسلحانه مردم با هدف سلب آرامش عمومی کرده‌اند.

بر اساس این اطلاعات، منافقین که با بکارگیری ابزارهای ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی به پخش هر چه بیشتر آشوب و بحرانی شدن فضا دامن می‌زدند، در تازه‌ترین اقدام خود با استقرار تک تیرانداز در برخی مناطق تهران، مردم بی‌گناه و بویژه زنان را هدف قرار داده و با استفاده از عوامل خود از صحنه کشته شدن زنان تصویربرداری کرده و به سرعت آنها را در رسانه‌های عمومی و سایت‌های اینترنتی منتشر کردند، این سناریو به گونه‌ای پی‌ریزی شده است که پس از شلیک و کشته شدن مردم، عده‌ای از عوامل این فرقه تروریستی در منطقه مزبور با ایجاد سر و صدا و فریاد‌زدن، جو را ملتهب کرده و فضای شهر را ناآرام می‌کردند.

در این بین بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا در ادامه روند تشنج آفرینی در قالب انعکاس جهت‌دار اخبار وقایع اخیر در تهران از روز یکشنبه با مانور روی تصویر یکی از کشته‌شدگان حوادث اخیر مدعی هستند که این فرد توسط نیروهای انتظامی ایران کشته شده است این در حالی است که با بررسی گلوله‌های خارج شده از بدن برخی کشته شدگان حوادث اخیر مشخص شده است که فشنگ‌های به کار رفته متعلق به هیچ یک از سلاح‌های سازمانی ارگان‌های نظامی و امنیتی کشور نبوده و از خارج از مرزهای کشور به تهران فرستاده شده است.

در روزهاى اخیر تعداد زیادى اسلحه گرم از مبادى مختلف وارد شهر تهران شده است به‌طورى که در برخى مناطق خاص سلاح گرم به‌راحتى و با نازل‌ترین قیمت در دسترس آشوبگران قرار دارد، اوایل هفته نیز ماموران نیروى انتظامى یک محموله حاوى 30 قبضه اسلحه کمرى را کشف کردند.

بر اساس گفته‌های مقامات امنیتی، حامیان آشوبگران و چهره‌هاى پشت پرده هدایت‌کننده اغتشاشگران از مدت‌ها پیش و با برنامه‌ریزى درصدد وارد کردن سلاح گرم به تهران جهت بهره‌بردارى در ایام آشوب و اغتشاش بودند.

عامل تیراندازی به ندا تحت تعقیب است

با تحقیقات به عمل آمده از طریق دوربین‌های حاضر در صحنه، اظهارات شهود، بررسی محل حادثه، شناسایی و بازجویی از افراد حاضر در صحنه و گزارش پزشکی قانونی، مشخص شده است فردی به وسیله یک اسلحه قاچاق به طرف تنی چند از حاضران در خیابان کارگر شمالی تیراندازی می‌کند که یکی از این گلوله‌ها از پشت به ندا صالحی آقاسلطان اصابت می‌کند.

تحقیقات نیروهای امنیتی و انتظامی برای کشف این ماجرا که آیا تیراندازی به سوی ندا صالحی به صورت کور یا هدفمند بوده، ادامه دارد.

در هفته‌های اخیر، نیروهای امنیتی و انتظامی کشور دهها قبضه اسلحه قاچاق از نوع اسلحه‌ای که به سمت ندا صالحی شلیک شده، از قاچاقچیان سلاح و در برخی منازل تیمی گروهک‌ها کشف کرده‌اند که این محموله‌‌ها عمدتاً از مرزهای غربی وارد کشور شده بود.

طبیعتا مسئولیت خون ندا آقاسلطان نیز همانند سایر قربانیان اغتشاشات خرداد ماه ?? در تهران با میرحسین موسوی است که مردم را قربانی خودخواهی‌اش کرد ... 

به نقل از سایت hamedtalebi.blogfa.com


از بیانات مهم مقام معظم رهبری در بزرگترین نماز جمعه تاریخ انقلاب

شنبه 88/4/13 2:7 عصر| | نظر

 

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای :

«بنده زیر بار بدعت های غیر قانونی نخواهم رفت. امروز اگر چهاچوبهای قانونی شکسته شد، در آینده هیچ انتخاباتی دیگر مصونیت نخواهد داشت.

بالاخره در هر انتخاباتی بعضی برنده اند، بعضی برنده نیستند؛ هیچ انتخاباتی دیگر مورد اعتماد قرار نخواهد گرفت و مصونیت پیدا نخواهد کرد.

بنابراین همه چیز دنبال بشود، انجام بگیرد، کارهای درست، بر طبق قانون. اگر واقعا شبهه ای هست، از راه های قانونی پیگیری بشود. قانون در این زمینه کامل است و هیچ اشکالی در قانون نیست.»

(29/3/88)


   1   2   3      >